[O2] Kto z Was osobiście montował tempomat w 0II?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • demmsi
    Elegance
    • 2011
    • 966
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    1K0953549BN (sterownik) + 1K0953513G (manetka)

    Komentarz

    • grzeniu10
      Drive
      • 2011
      • 44
      • Octavia III combi (5E5)
      • DADA 1.5 TSI 150 KM

      Zamieszczone przez mariuszpolice
      Witam
      ja mam OII z 2005r Ambiete moduł mam 1KO 953 549F tak że powinien obsłużyc tempomat ale sprawdzałem i nie ma magicznego kabelka, jest tylko ich 8 a powinni niby byc 9. powiedzcie mi panowie gdzie znajduje się sterownik silnika lub jak wystarczy gdzie jest ta niebieska kostka(może jakieś zdięcia?)
      Dostałem ciekawie pokazany montaż kabelka ale golfa i turana i ta kostka niebieska jest w jednym i drugim gdzie inndziej a w skodzie?
      dzięki
      Kolego, jest w tym samym miejscu więc opowiadasz głupoty.

      Zdejmujesz wycieraczki z mechanizmem, plastikowe podszybie i odkręcasz czarną pokrywę na 2 śrubkach, Pod pokrywką ukazuje się ... między innymi sławetna niebieska kostka.

      Najpierw to rozbebesz a później dopiero stwierdź że jej nie ma


      A to, że wydaje Ci się że w instrukcjach ode mnie kostka dla Golfa i Turana umiejscowione są w innych miejscach spowodowane jest tym że w Golfie zdjęcia zrobione są od strony kabiny a w Turanie od strony komory silnika (wtyczka umiejscowiona jest idealnie w grodzi więc widać ją z obu stron.
      Dodatkowo mogę powiedzieć że kabelek od sterownika silnika poprowadzony jest do niebieskiej kostki., ale mi nie udało wprowadzić przygotowanego kabelka w kostkę z powodu za grubych paluchów więc wykonałem połączenie identycznie jak w instrukcja dla turana.

      Komentarz

      • mariuszpolice
        Ambiente
        • 2012
        • 178

        grzeniu10, dzięki ops:
        Najpierw wolę się dowiedzieć gdzie mam włożyć ręce niż rozebrać coś niepotrzebnego. :wink:

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          Panowie, odgrzeję lekko temat
          Chcieliśmy zamontoewać tempomat kumplowi, zakupił manetkę o numerze
          1KO 953 513 A
          do O2 Ambiente z 2008r.
          Już umówiłem się z sesikiem na montaż, ale ten nastraszył mnie, że montując u siebie popalił instalację i miał z tym nie mały problem, ponieważ kumpel wyjeżdża w piątek na wakacje to trudno w tej sytuacji dać głowę, że wszystko pójdzie nie tak.
          Więc odpuściliśmy temat, przynajmniej na razie.

          Ale co tak naprawdę może się stać przy montażu?
          Nie wiem dokładnie co się stało u sesika, ale generalnie tutaj widzę, że wszyscy montują i nie ma problema, zastanawiam się jakie tak na prawdę jest ryzyko, czy można wcześniej sprawdzić manetkę - jedną z wersji było to, że ta sesikowa była "zepsuta"...
          Generalnie gdyby chodziło o mój samochód to hej przygodo ale głupio tak kogoś władować na ewentualną minę
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • piotrek_gdy
            RS
            • 2008
            • 7723
            • Volkswagen
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            szkoda, zasadniczo tylko jak ma wersję "golas" i trzeba dopinać dodatkowe kabelki to może pójść coś nie tak
            ale jak ambiente to powinno być P&P
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              piotrek_gdy, no niby tak się wydaje ale sesik zrogił fakap w RSie
              czyli można
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                szkoda, ale RS to elektroniczny golas :roll:
                tam opcji jest mniej niż w ambiente niestety
                więc może trzeba bylo dołożyć ten cholerny kabelek na podszybie :wink:
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  a widzisz, ciekawe
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Enriquez
                    RS
                    • 2009
                    • 7685
                    • Superb III (3V3)

                    o ile kojarzę, to zakładali po pijaku...
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • koleś
                      RS
                      • 2009
                      • 2846
                      • Fabia combi (6Y5)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez piotrek_gdy
                      szkoda, zasadniczo tylko jak ma wersję "golas" i trzeba dopinać dodatkowe kabelki to może pójść coś nie tak
                      ale jak ambiente to powinno być P&P
                      To nie zależy od wersji tylko od rocznika. Do 2006 trzeba dokładać kabelek i to nie tylko w Octaviach ale też Audi, VW i Seacie.
                      Po 2006 wszystkie auta już kabelek miały.

                      I nawiązując do tematu to ja osobiście robiłem w O2. W kilku.
                      Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                      Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                      Komentarz

                      • demmsi
                        Elegance
                        • 2011
                        • 966
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Heh w modelowym 2008 nie będzie raczej żadnego problemu ze sterownikiem i niepotrzebny będzie dodatkowy kabelek. Ale daliście ciała z manetką... powinna być z koncówką 'G' ale... z koncowka 'A' też da się bo...

                        Zamieszczone przez koleś
                        jeśli masz w manetce osobne, żółte kabelki w pinie 5 i 10 to ten z pinu 5 utnij tuż przy blaszce i przylutuj do pinu 10

                        Kłania się czytanie forum :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

                        Komentarz

                        • Enriquez
                          RS
                          • 2009
                          • 7685
                          • Superb III (3V3)

                          Zamieszczone przez koleś
                          Po 2006 wszystkie auta już kabelek miały.
                          No może Octavie wszystkie - ale Yeti czy Superb w wersji bida już nie...
                          Pozdrawiam
                          Marcin

                          Komentarz

                          • mariuszpolice
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 178

                            chciałbym się dowiedziec czy można zamontowac manetkę z tempomatem i niekodując jej jeździc.a więdz o co mi chodzi:
                            zakupiłem manetkę tempomatu z końcówką A pociągnołem kabelek z niebieskiej kostki do sterownika pod kierownicą teraz bym chciał zamontowac ową manetkę i nie wiem czy będzie można pojechac autem do kogoś żeby zakodoac.chodzi o to czy niewyjdą jakieś błedy że będę jeździł bez zakodowanej manetki, i czy będą kierunki, światła?

                            Komentarz

                            • endryu
                              RS
                              • 2006
                              • 3778
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Zamieszczone przez mariuszpolice
                              i nie wiem czy będzie można pojechac autem do kogoś żeby zakodoac.chodzi o to czy niewyjdą jakieś błedy że będę jeździł bez zakodowanej manetki, i czy będą kierunki, światła?
                              Ja miałem podobną sytuację w mojej O2. Tyle, że u mnie przełożyłem manetki zespolone na te z tempomatem i jeździłem tak kilka dni do czasu zakodowania tempomatu. Przed kodowaniem wszystko działało p&p bez błędów.
                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                              =================================================

                              Komentarz

                              • koleś
                                RS
                                • 2009
                                • 2846
                                • Fabia combi (6Y5)
                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                mariuszpolice, bez obaw. Wymień i możesz tak jeździć cały czas. Zakodujesz jak będziesz miał okazję. Nic się z autkiem nie stanie.
                                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                Komentarz

                                • mariuszpolice
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 178

                                  dzięki panowie, tak zrobię.
                                  jeszcze mam jedno pytanie do tych co zakładali tempomat w oII z początku produkcji świeci kontrolka od tempomatu czy nie? bo niby są z tym problemy

                                  Komentarz

                                  • demmsi
                                    Elegance
                                    • 2011
                                    • 966
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    Nie ma. Kontrolka pojawiła się od rocznika modelowego 2007.

                                    Komentarz

                                    • mariuszpolice
                                      Ambiente
                                      • 2012
                                      • 178

                                      ale chamstwo nie dość że zaoszczędzili na kabelku to i na wskaźniku na zegarach!

                                      Komentarz

                                      • jabloniec
                                        Classic
                                        • 2012
                                        • 27

                                        sorki ze po raz milionowy będę o to pytać, ale nie znalazłem nigdzie konkretnej odpowiedzi w temacie montaż mfa w classicu/mint, a przeczytałem chyba wszystkie 20 ston (jezeli przeoczyłem to przepraszam) czy ktos mogł by jednoznacznie napisać jakie manetki do O2 do tempomatu i MFA, bo ludzie rzucają symbolami ale nie wszyscy piszą czy to O2 czy O2 FL i powstaje (przynajmniej u mnie) lekki zamęt. O ile z modułem nie ma problemu bo jest Wiki i można to po tabelkach poszukać o tyle z manetkami różnie jest napisane. Na forum znalazłem ze do O2 przed FL MFA będzie chodzić z manetka 1K0953519A, o tyle z tempomatem nie wiem czego szukać?

                                        Komentarz

                                        • Enriquez
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 7685
                                          • Superb III (3V3)

                                          MFA 1K0 953 519 J
                                          GRA 1K0 953 513 G

                                          powyższe rocznik 2008

                                          manetka z końcówką 519 A jest z Volkswagena - nie wiem czy to ma znaczenie, pewnie ma inne niż potrzeba nadruki
                                          Pozdrawiam
                                          Marcin

                                          Komentarz

                                          • jabloniec
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 27

                                            Witajcie
                                            mam taki problem, wymieniłem dzis sterownik pod kierownicą z BB na AF i niestety nie mam wspomagania i pali sie kontrolka na zółto od kierownicy. Czy mogłem coś źle zrobić? Kierownicą kręciłem kilka razy od prawej do lewej na odpalonym silniku i nic! Niestety VCDS nie mam już dziś, a jutro kobita jedzie do pracy, wiec będzie afera

                                            "Koleś" niestety nie da rady, robiłem to na dworzu, a przy latarce w taką pogodę mi sie juz nie chce, jutro bedzie VCDS, musi jakos do pracy dojechać

                                            Komentarz

                                            • koleś
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 2846
                                              • Fabia combi (6Y5)
                                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              jabloniec, bez VCDS-a sie nie obejdzie. Po wymianie modułu musisz zrobić adaptację czujnika skrętu i samym kręceniem kierownicą tego nie zrobisz.

                                              Aby uniknąć afery wróć do dawnego modułu i po jego założeniu powinno się wszystko skalibrować po krótkiej jeździe.
                                              Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                              Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                              Komentarz

                                              • jabloniec
                                                Classic
                                                • 2012
                                                • 27

                                                to znowu ja,
                                                mam jeszcze dwa pytania moduł i manetka założona ale VCDS nie widzi manetki!
                                                - czy brak kabelka (9-ty pin) powoduje ze w VCDS nie widzi manetki tempomatu i jej sygnałów?- robiłem pomiar w bloku 22 i nic sie nie dzieje.
                                                - czy zła manetka powoduje j.w - kupiłem z końcówka A.
                                                - czy tzw kabelek ze sterownika silnika do modułu pod kierownicą wchodzi do tej czarnej wtyczki w module? (chodzi o to ze ludzie pisali żeby policzyć piny we wtyczce- są dwie żółta i czarna)- a ja tego nie sprawdziłem bo optymistycznie podszedłem ze ma auto z wrzesnia 2006 i pewnie jest.

                                                Komentarz

                                                • koleś
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 2846
                                                  • Fabia combi (6Y5)
                                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Z wtyczki modułu musi Ci wychodzić kabelek czarno biały. On jest do tempomatu. Sprawdź czy go masz.

                                                  W manetce są dwa żółte kabelki w pinach 5 i 10, które trzeba zmostkować i włożyć w miejsce pinu 10. Inaczej mówiąc pin 5 dołączyć do 10. Literka nie ma znaczenia. Ja zakładałem manetkę z A do octy poliftowej i działała.


                                                  A kabelek, o który pytasz to nie ma wychodzić z pinu 9 tylko 13 (z wtyczki modułu) do pinu 4 w niebieskiej na podszybiu. Z podszybia do sterownika silnika kabelek już jest.
                                                  Gdybyś go nie miał to mogę Ci taki wysłać.

                                                  Zapraszam również na montaż do mnie. Ewentualnie udzielam porad telefonicznych. Numer poniżej.
                                                  Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                                  Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                                  Komentarz

                                                  • jabloniec
                                                    Classic
                                                    • 2012
                                                    • 27

                                                    Zamieszczone przez koleś
                                                    Z wtyczki modułu musi Ci wychodzić kabelek czarno biały. On jest do tempomatu. Sprawdź czy go masz.

                                                    W manetce są dwa żółte kabelki w pinach 5 i 10, które trzeba zmostkować i włożyć w miejsce pinu 10. Inaczej mówiąc pin 5 dołączyć do 10. Literka nie ma znaczenia. Ja zakładałem manetkę z A do octy poliftowej i działała.


                                                    A kabelek, o który pytasz to nie ma wychodzić z pinu 9 tylko 13 (z wtyczki modułu) do pinu 4 w niebieskiej na podszybiu. Z podszybia do sterownika silnika kabelek już jest.
                                                    Gdybyś go nie miał to mogę Ci taki wysłać.

                                                    Zapraszam również na montaż do mnie. Ewentualnie udzielam porad telefonicznych. Numer poniżej.
                                                    Wiesz mi ze gdyby nie odległość to bym tak chętnie zrobił.
                                                    Doprecyzowując czy kabelek w pinie 13 ma własnie kolor biało czarny? Dzieki za mozliwośc rady tel. ale ja najczesciej moge skorzystac z garazu u kumpla po 23, a nie będę wydzwaniał po nocy Jeszcze raz dzieki za odpowiedz.

                                                    Krzynol tak kodowalem w silniku i module tak jak jest to na forum opisane

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...